متخصص زنان و زایمان | کوچک کردن شکم بعد زایمان

راهکارهای کوچک کردن شکم بعد زایمان و در شیردهی:
توجه داشته باشید اگرچه مهمترین معضل و دغدغه زنان و مردان چاقی است اما همیشه یک راه درمان برای آن وجود دارد و با کمی تحرک و تغذیه مناسب میتوان به راحتی انواع چاقی را درمان کرد تنها راهکار جلوگیری از چاقی بعد از زایمان تعدیل در رژیم غذایی، ورزش و دوری از محیط های استرس زا و داشتن آرامش با کمک متخصص زنان و زایمان است.

کوچک شدن رحم بر اثر شیر دادن:
در دوران بارداری شکم برآمده شده و رحم از حالت طبیعی خود را از دست می دهد. بعد از زایمان مدتی زمان لازم است تا این برآمدگیها به حالت طبیعی برگردد. شیر دادن به نوزاد یکی از راه های بازگشت سریعتر این برآمدگی هاست. مادرانی که بعد از زایمان به کودکان خود شیر نمیدهند بیشتر در معرض چاق شدن هستند.«زمانی که کودک سینه مادر خود را مک میزند هورمون اکسید دومین در بدن او تولید میشود، این هورمون علاوه بر تولید شیر باعث کوچک شدن رحم و شکم مادر نیز میشود.

انجام فعالیتهای بدنی:
مسئله دیگری که میتواند باعث لاغر شدن مادر به صورت طبیعی شود، انجام فعالیتهای بدنی است. فعالیتهای بدنی را نباید قطع کرد. پیاده روی و قدم زدن روزی نیم ساعت تا یک ساعت برای لاغری زنان بعد از زایمان بسیار موثر است.

تغذیه مناسب:
توجه داشته باشید پر خوری یک نگرش غلط در افزایش شیردهی مادران است.مکیدن شیر توسط کودک به ویژه در شب در افزایش شیر مادر نقش اساسی دارد برای افزایش شیردهی هر یک ساعت یک لیوان آب، شیر یا چای مصرف شود. مادر در این دوران روزی ۸۰۰ میلیلیتر شیر تولید میکند و به همین دلیل باید مایعات مصرف کند. از نظر یک متخصص زنان شیر بهترین نوع از این مایعات است؛ هم برای بدن مادر مقوی است و هم موجب تولید شیر میشود مادران به خوردن مایعات برای تولید شیر نیاز دارند «به جز شیر انواع آب میوه ها، دوغ، چای و آب برای تولید شیر مناسب است.

نکات مهم دررژیم غذایی:
در دوران بعد از زایمان نیز مانند دوران بارداری همچنان مادر تأمین کننده غذای کودک است و علاوه بر تأمین غذا برای بدن خود باید به میزان غذای مورد نیاز برای نوزاد نیز توجه داشته باشد. بدن مادر در این دوران دچار خونریزی و زخم شده و برای رفع آنها هیچ چیز بهتر از یک تغذیه مناسب نیست. بهترین رژیم غذایی در این دوران خوردن غذاهای مقوی است. برای مادران بعد از زایمان گروه گوشتها مهم ترین گروه غذایی به حساب می آید، «بدن مادر به دلیل خونریزی نیاز به ترمیم دارد و گوشتها بهترین گروه غذایی برای ترمیم بدن مادر است. یکی از توصیه های هر متخصص زنان و زایمان به مادران بعد از زایمان گروههای شیر و لبنیات است.

مادران شیرده باید مایعات بیشتری مصرف کنند چرا که ممکن است منجر به کاهش میزان شیر دهی آنان شود. مصرف غذاهای پروتئین دار، مایعات فراوان، آبمیوه و شیر به مادران شیر ده روزه دار بسیار توصیه می شود. مادران بدلیل خونریزی حین زایمان و بعد از آن به میزان آهن بیشتری نیاز دارند پس تا 3 ماه بعد از زایمان باید حتما قرص آهن مصرف کنند و حتی اگر کم خونی هم نداشته باشند .مصرف شیر، لبنیات، کلسیم، ویتامین و قرص های مکمل ویتامین به زنان بعد از زایمان ضروری ست.
رکسان وب
طراحی و بهینه سازی سایت توسط شرکت رایان