متخصص زنان و زایمان | تجربه زایمانی راحت

مزایای تمدد اعصاب در حین زایمان
آرامش جلوی خسته و فرسوده شدن ماهیچه های بزرگ رحم را میگیرد.
به شما کمک میکند تا بهتر با استرس های زایمان کنار بیایید و لذت بیشتری از این تجربه ببرید.
به شما کمک میکند تا انرژی خود را ذخیره کنید تا احتمال نیاز به استفاده از دارو یا سایر مداخله های پزشکی جهت تقویت انقباض ها در به دنیا آوردن کودک کمتر شود.
به شما کمک میکند تا ارتباطّ موثرتری با پرستاران خود برقرار کرده و نشان دهید آنچه آنها به شما میگویند را متوجه شوید.
و مورد دیگری که به اندازه موارد فوق اهمیت دارد این است که:
تمدد اعصاب در اصل به نوزادتان کمک میکند تا بهتر از پس زایمان برآید. اگر در حالت آرامش قرار داشته باشید هورمون های استرس از خون شما به خون او منتقل نشده و موجب افزایش ضربان قلب او نمیشوند. همچنین ریلکس ماندن بدین معناست که عمیقتر نفس میکشید که در نتیجه اکسیژن بیشتری به کودک شما میرسد.

محیط مناسب را انتخاب کنید
اولین گام در جهت تمدد اعصاب این است که محیط مناسب را برای زایمان خود فراهم آورید، و این بدان معنی است که دقیقاً در مورد جایی که میخواهید نوزادتان متولد شود فکر کنید.

بدن خود را بشناسید
در دوران بارداری هرگاه دچار استرس میشوید، چند لحظه صبر کرده و بررسی کنید کدام یک از اندامهای شما سفت و منقبض شدهاند. آیا هنگام نگرانی اخم میکنید؟ دندانهای خود را به هم میساییده یا شکم درد میگیرید. آیا گردن و شانه های شما منقبض و دردناک میشوند؟ اینها همگی نشانه آن هستند که ماهیچه های شما در وضعیت تنش و فشار قرار دارند که منجر به دردناک و خسته شدن آنها خواهد شد.یک نفس عمیق بکشید و همین طور که بازدم را بیرون میدهید اجازه دهید این عضله ها آرام شوند تا به جای سفتی و انقباض، شُل و نرم بشوند. این تمرین را مرتب تکرار کنید: نه تنها زمانی که تنش و فشار و استرس را احساس میکنید بلکه پیش از موقعیتهایی که میدانید استرس ایجاد میکنند نیز از این تکنیک استفاده نمایید. بدین صورت هنگامی که زمان زایمان فرا میرسد شما به طور اتوماتیک میتوانید اندام های تحت فشار و تنش در بدن خود را شناسایی کرده و آنها را ریلکس کنید. این کار میتواند تأثیرات شگفت انگیزی نیز بر فشار خون شما داشته باشد. در زمان زایمان در ابتدای هر انقباض یک نفس عمیق بکشید و هنگامی که بازدم خود را بیرون میدهید سعی کنید ریلکس کنید. سپس بر یک کلمه یا عبارت تمرکز کنید که میتواند راهی برای پرت کردن حواس شما باشد. عبارت "نوزاد" یا نامی را که برای او انتخاب کرد اید، را زیر لب و در هنگام تنفس زمزمه کنید. یا عبارت "ریلکس" را مرتب تکرار نمایید. سعی کنید حرکت نوزاد به سمت لگن خود را تصور کنید. تفکرات مثبت را به طرف او بفرستید، به او منتقل کنید که دوستش دارید و اینجا هستید که به او کمک کنید.

شما قادر به تمدد اعصاب نخواهید بود اگر:
ندانید چه اتفاقی دارد برای شما میافتد.
ندانید پرستاران، ماماها و پزشکان چه کار میکنند.
احساس کنید حرفهایی رد و بدل میشود که شما در جریان آن نیستید.
اگر در مورد برخی از جنبه های زایمان خود اطمینان ندارید.
اگر از پیش آمدن مشکلی برای سلامتی خود یا نوزادتان میترسید.

از متخصص زنان و زایمان خود بخواهید که برایتان توضیح دهد چه اتفاقی دارد میافتد. از او بپرسید که آیا فکر میکند نوزاد شما سالم است یا خیر. همین که از او بشنوید همه چیز روبراه است قادر خواهید بود آرام شوید. اطمینان حاصل کنید که همراه شما در هنگام زایمان میداند یکی از مهم ترین نقشهای او این است که شما را در جریان اتفاقاتی که میافتد قرار دهد. می توانید یک برنامه دلخواه برای زایمان تان آماده کنید و هنگامی که برای زایمان میروید آن را به متخصص زنان خود نشان بدهید. از او بخواهید به شما کمک کند تا بهترین زایمان ممکن برای شما تدارک دیده شود. اگر او در هنگام زایمان به هر دلیلی حاضر نبود اطمینان حاصل کنید که همراه شما طرح زایمان را به متخصص زنان و زایمان بعدی که از شما مراقبت میکند نشان میدهد و پشتیبانی او را نیز به دست آورید.
رکسان وب
طراحی و بهینه سازی سایت توسط شرکت رایان