متخصص زنان | مراقبت پس از عمل سزارین

توصیه های دکتر ناصری متخصص زنان و زایمان در رابطه با مراقبت های بعد از زایمان سزارین:
1- استحمام : در صورتی که پانسمان شما ضد آب است روز پس از مرخص شدن از بیمارستان می توانید دوش ایستاده بگیرید .ولی اگر پانسمان شما معمولی است از روز سوم پس از سزارین یعنی 48 ساعت بعد از عمل جراحی اجاره دارید دوش ایستاده بگیرید و هر روز هم می توانید تکرار نمایید .
2- محل بخیه ها را به صورت ملایم و آرام توسط شامپو و یا صابون با کف دست شستشو دهید و به هیچ عنوان از لیف حمام تا دو هفته استفاده نکنید .
3- در صورتی که محل بخیه ها ترشح یا خونریزی ندارد ضرورتی برای پانسمان مجدد وجود ندارد و می توانید محل عمل را پس از استحمام با سشوار خشک نمایید .
4- جهت پیشگیری از شل شدن جدار شکم از شکم بند یا یک شال نازک استفاده کنید ولی مراقب باشید روی محل بخیه قرار نگیرد .
5- تغذیه سالم و مغذی داشته باشید و از خوردن شیرینی و شکلات که باعث افزایش وزن شما می شود و ارزش غذایی خوبی هم ندارد تا حد امکان اجتناب کنید .در عوض گوشت یا مرغ اب پز و میوه جات و سبزی جات پخته و لبنیات به وفور استفاده کنید .سعی کنید غذاهای نفاخ مثل حبوبات، آب میوه های کارخانه ای و ... تا سه روز استفاده نکنید .
6- زیاد راه بروید . هر چه در راه رفتن فشار زیادتر باشد زودتر به زندگی روزمره برمیگردید. اجازه انجام ورزشی از روز دهم به بعد در اولین ویزیت پزشک معالج به شما داده می شود.
7- تا 40 روز پس از سزارین از مقاربت خودداری کنید و قبل از آن جهت ویزیت به پزشک خود مراجعه کنید.
8- از بلند کردن اجسام سنگین تر از 3-4 کیلو به خصوص در 10 روز اول اجتناب کنید و سعی کنید تا دو هفته از اطرافیان خود در کار های منزل کمک بگیرید .
9- در صورت مشاهده تب، التهاب از ناحیه عمل ( یعنی قرمزی، درد، ترشح ) و خونریزی شدید و غیرعادی حتما به بیمارستان یا پزشک مربوطه (متخصص زنان) مراجعه نمایید .
10- مرتب از دو سینه شیر بدهید و در صورت حالات غیرعادی مثل سفتی سینه، درد قرمزی و تب به پزشک خود مراجعه کنید.
11-ده روز پس از عمل حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
رکسان وب
طراحی و بهینه سازی سایت توسط شرکت رایان